Road trip de weekend: Viena şi Budapesta

A fost un weekend prelungit, adică de vineri cu retur duminică seara în ţară. Am plecat în dimineţa zilei de vineri şi după un drum lung de vreo 8 sau 9 ore ajunsesem în Arad pentru prânz.

_DSC0017
Muntii Fagaras

La Cocoşul de Aur se numea localul, am facut un pic de research înainte şi avea recenzii bune. Aşa a fost, am avut meniul zilei cu ciorbă bănăţeană, piure cu carne de porc şi un desert cu pandişpan şi cremă, toate au fost până în 25 lei.

Vama pe la Nădlac iar apoi am mai mers câteva ore până în Budapesta, la BPr W40 Design Home. Am ajuns seara, după ce am mers la adresa greşită, oops. În fine, am ajuns la apartament, a fost in total vreo 122 EURO 2 nopţi deci destul de ok. Cam aşa arăta şi era situat central.

_DSC0030
Dormitorul (avea un imens spatiu open space de depozitare in loc de clasicul dulap)
_DSC0038
Baita retro sic
_DSC0039
Open space kitchen

Pe lângă asta, un mare plus l-a avut posibilitatea de a ne face self check-in, ceea ce m-a determinat să caut astfel de apartamente în călătoriile viitoare. Înstruţiunile îţi sunt furnizate pe email după ce îţi confirmi apartamentul şi bineînţeles că ai parte de asistenţă telefonică în caz de ceva.

_DSC0081
Accesul in apartament era pe acest hol deschis ce dadea spre o curte interioara

După ce ne-am instalat am purces la pas prin centrul oraşului, pe de o parte pentru a vizita câte ceva dar şi pentru a mânca de cină. Eu aveam câteva restaurante pe listă dar nu mi-a trecut prin cap faptul că trebuia să fac rezervare aşa încât am scotocit un restaurant vreo oră şi ceva. Am găsit unul, Sorforras Etterem, trip advisor recommended.

Preţurile erau medii, mâncarea foarte bună iar ambianţa elegantă (era un domn ce cânta la ţambal) iar serviciul extrem de rapid şi prietenos.

După cină ne-am mai plimbat puţin prin centru iar cu ocazia asta am văzut o puzderie de baruri pline ochi de oameni şi studenţi însetaţi, pieţe de  Crăciun cu langos şi luminiţe draguţe iar apoi am mers ca nişte bătrânei la apartament.

A doua zi de dimineaţă am plecat la Viena iar în drum spre maşină un tip ne abordase cu întrebarea: Hey guys, wanna buy cocaine? Soooo…yeah, another type of hospitality in Hungary.

După ce treci de graniţă cum trece cuţitul în unt, deja vezi peisajul pitoresc austriac: coline înverzite, păduri, sate cochete.

Am ajuns undeva la 10 dimineaţa în Viena şi am plecat pe la 9 seara, so nu prea mult timp de explorat dar am avut ocazia să văd, cel puţin din exterior, câteva cladiri patrimoniu. Am luat mic dejunul la o cafenea cocheta, Cafeneaua Votiv de pe  Reichsratsstraße 17, preţuri decente: o cafea delicioasă la vreo 3 EURO, şnitel vienez cu garniture la vreo 11 EURO iar poţia mea, mic dejun eglezesc la vreo 6 EURO.

_DSC0136
Porceala la Votiv

Atmosfera era ca de cafenea, liniştită în primele ore înainte de sosirea clienţiolor, apoi mai agitate dar cu aroma de cafea, iar servicium promt şi friendly. Am fost uimiţi, atât la mic dejun cât şi la cină de promtitudinea chelnerilor, lucru rar întâlnit din păcate în Bucureşti.

Aş mai vrea să adaug în încheiere că arhitectura caselor era una mişto, străzile pavate erau de o curăţenie impecabilă, trăsurile romantice trase de cai vânjoşi şi blânzi împânzeau oraşul până seara târziu dar mai ales erau minunate pieţele de Crăciun feerice, pline ochi de turişti şi pline cu bunătăţi.

Această prezentare necesită JavaScript.

Era minunat să te plimbi pe străzile îngheţate ale oraşului, în linişte, înconjurată de luminiţe calde în prag de sărbătoare, trafic silenţios şi oameni politicoşi. Vreau înapoi!

Totuşi este de evitat promenada centrală din jurul St. Stephen Cathedral deoarece seara este sufocată până la refuz de turişti grăbiţi şi vrăjiţi de puzderia de magazine. Doar dacă sunteţi şi voi pasionaţi de shopping puteţi da o fugă până aici. Cel mai bine e să veniţi dimineaţa înainte de 10:00 pentru că turiştii sunt ocupaţi atunci să-şi ia masa aşa încât puteţi vedea pe îndelete partea asta frumoasă a oraşului. A şi încă ceva: dacă veniţi iarna, e musai să vă îmbrăcaţi bine deoarece oraşul e friguros şi bate constant un aer tăios.

În ultima zi am încercat să vedem Budapesta în vreo 2-3 ore, cât mai aveam la dispoziţie. Nu puteam sta mai mult deoarece ne aştepta un drum lung, deşi am fi vrut. Am luat un brunch delicios la Kolette Bistro, apoi ne-am îndreptat către Bastionul Pescarilor şi Chain Bridge. O zi superbă plină cu soare a fost!

Această prezentare necesită JavaScript.