Etichete

, , , ,

De ce Cluj?

Localizat in inima Transilvaniei, “protejat”  de catre Dealurile Clujului si ale Feleacului, acest oras vechi dateaza din vremuri stravechi, nu se stie cu exactitate cand s-a format, dar numele de Napoca este de origine traco-scita, adica in mod clar nu este o asezare infiintata de romani.

Acest oras cu o istorie lunga a ajuns sa fie in zilele noastre un oras cu o arhitectura frumoasa, stradute curate si moderne, iar atmosfera per ansamblu este mult mai aerisita si mai relaxata decat in Bucuresti.

Ideea de a vizita Clujul a venit acum vreo trei luni, deoarece am in plan sa vizitez cat mai multe locuri din Romania. Avand putin timp la dispozitie pentru o vacanta (doar 3 zile) am exclus road trip-ul si am optat pentru varianta mai rapida, cu avionul.

IMG_20170505_124716850_HDR

IMG_20170505_133637969_HDR

La trei Ursuleti

Cazarea am rezervat-o cu aproximativ o luna intainte de plecare, pe la inceputul lunii aprilie. Am rezervat de pe Booking si am ales Pensiunea Sada, desi  nu era situata central, am avut statia de autobuz la 5 minute distanta de cazare  asa ca nu a fost o problema.

Mini vacanta a inceput de vineri dimineata pana duminica dupa amiaza. Am ajuns pe la 10 in minusculul aeroport clujean si ne-am repezit la statia de autobuz. Am luat un abonament pe 3 zile, la “fabuloasa” suma de 20 RON. Inca de la ghereta de bilete ne-am dat seama ca eram in Cluj: doamna de acolo se misca neobisnuit de incet si metodic. Relaxant, daca nu te grabesti 😀

Check-inu’ la cazare era pe la 14:00 asa ca am avut ceva timp de omorat in centru. Eram lihniti de foame de pe drum asa ca dupa cateva bajbaieli am ajuns la Nuka bistro, local central pozitionat. Pe scurt, e un loc cu mancare foarte buna si un decor misto, recomand (voi scrie despre mancare in articolul urmator).

IMG_20170505_105819982

Dupa ce am luat brunch-ul/early lunch, am inceput sa colindam stradutele aglomerate din centru.

 Am intrat in interiorul Bisericii catolice Sf. Mihail si am fost uimita de asemanarea acesteia cu bisericile din Roma, apoi am vizitat Muzeul Farmaciei.

IMG_20170505_110039404

Biserica Sf. Mihail

Pot spune cu mana pe inima ca este unul din cele mai misto muzee pe care le-am vazut in ultima vreme. Am stat apox. 40 minute in acest muzeu, timp in care am vazut tot felul de borcane, borcanase, condimente, medicamente si ustensile vechi medicale. Se spune ca aceasta farmacie este probabil cea mai veche, atestata din 1573. Mi-a placut mult  fresca originala din camera Officina unde acum 400 si ceva de ani farmacistul vindea leacuri clujenilor. Mi-a placut si laboratorul situat in pivnita.

IMG_20170505_125249962_HDR

Muzeul de Farmacie

Dupa Muzeul de Farmacie m-am indreptat spre Cetatuia, un loc iconic al Clujului. Cuvintele sunt de prisos, locul si mai ales parcul frumos amenajat chiar te fac sa uiti de aglomeratia din oras (traficul lor e la fel de bucurestean, dar cladirile istorice sunt renovate si mi s-a parut mult mai curat).

IMG_20170505_125258724

Trafic clujean…

IMG_20170505_134536862

In spatele meu e Somesul Mic

IMG_20170505_141058719

Vedere panoramica

Ultimul loc de pe lista pentru vineri a fost Gradina Botanica. Un loc wow! Atatea lalele nu am vazut in viata mea iar acea Gradina Japoneza pur si simplu pare desprinsa din vis! Aici am aflat ca se cresc aproximativ 10.000 de specii de plante de pe diferite continente.

IMG_20170506_175555755_HDR

Superba Gradina Japoneza

Cina a fost la Marty Plaza, unul din locurile preferate ale clujenilor, din ce am inteles. Si chiar nu se inseala (review in urmatorul articol).

A doua zi am fost la Salina la Turda. Ca sa stiti si voi (e o mini confuzie cu autobuzul spre Turda) trebuie sa mergeti la Piata Mihai Viteazul, la locul de mai jos cu highlight,  pentru a lua autobuzul Fanny spre Turda.

f

Cursa dus costa 7 lei si ne putea lasa pe unde voiam in Turda, dar in principiu e bine sa spui ca vrei pe langa salina si o sa te lase langa un parc si un liceu.

s

Apoi nu am facut decat sa tin Strada Tunel pana la capat si puf! am ajuns  la salina. Dupa ce am luat biletele am intrat intr-un tunel si am mers asa aproximativ un kilometru, iar apoi incep sa se deschida galerii unde am putut vedea cum se facea extractia sarii cu ajutorul cailor, cateva machete si utilaje vechi. In Mina Terezia, cea mai cunoscuta si cea mai mare, cu inaltime de o suta de metri cred, se aflau majoritatea activitatilor: te poti da cu barcuta in lacul sarat format prin infiltrarea apei, te poti juca minigolf, bowling, te poti da intr-o roata sau poti face shopping.

IMG_20170506_121514485

Parcul

IMG_20170506_121711155

Strada Tunel

Am cumparat si eu niste cuburi de sare si un sapun din 100% sare care cica e foarte bun pentru corp.

Ultima zi, duminica, a fost mai mult pentru leneveala. Dupa ce am efectuat check-out la pensiune ne-am indreptat catre Iulius Mall, un mall dragut dar destul de aglomerat, cu o terasa ce avea vedere superba catre Lacul Gheorgheni.

IMG_20170507_150205056

Si uite asa au zburat 3 zile in Cluj. Abia astept sa il revad!

PS: In Cluj se vad avioanele suuuper aproape! Wizz-air, aproape exclusiv.

Costuri:

  • Bilet intrare Salina Turda: 30 RON/persoana

  • Bilet microbuz Cluj-Turda: 7 RON/persoana

-Inchiriere barca 15 min in Mina Terezia: 15 RON/persoana

  • Abonament transport in comun pe 3 zile: 20 RON/persoana pe toate liniile

  • Intrare Muzeul de Farmacie: 6 RON/ persoana

– Gradina Botanica: 10 RON/persoana

 

Pe curand,

 

Mirela

 

