Etichete

, , ,

 

Pe la mijlocul lunii ianuarie, anul acesta, am plecat cu munca pentru 9 zile in Scandinavia. Tin sa mentionez faptul ca dintotdeauna mi-am dorit sa vad partea asta mai “racoroasa” a Europei si excursia asta a picat la tanc. Nu a fost frigul ala pe care mi l-am inchipuit eu, de fapt era mai cald decat in Romania. Nu prea era zapada, lucru cam anormal, confirmat si de localnici. Acestia spuneau ca de obicei, in perioada asta, zapada trebuia sa fie de 2 ori mai mare. In astea 9 zile, am inghesuit atat de multe destinatii, incat am reusit sa vad locuri atat din Suedia, Danemarca si Norvegia.

O sa incep cu Suedia, urmand ca in alte articole sa dezvolt subiectul si sa povestesc celelalte destinatii.

In cele doua zile cat am stat in Suedia, cel mai mult am vizitat Stockholm-ul; in restul locurilor am fost doar in trecere. Cand spun restul locurilor ma refer la orasele si satele de pe  ruta Stockholm-Helsingborg-Malmo (vezi harta de mai jos, la care se adauga si Gothenburg).

h

Stockholm

Oras intins pe vreo 14 insule, Stockholm este cel mai mare oras al Suediei si, dupa cum bine stiti, capitala acestei tari. Inca un lucru interesant: se afla la doar 3400km de Polul Nord (ala geografic). Fiecare cartier al acestui oras are propria sa istorie si identitate. A si inca ceva: orasul are muulte parcuri si spatii verzi!

Cand am fost eu in ianuarie, orasul parea aproape pustiu, atat de gol si linistit era. Casele si blocurile aveau o arhitectura modesta si bine ingrijite, totul mi s-a parut organizat iar muzeele si atractiile principale, o adevarata incantare. A, si mancarea a fost suuuper buna (totusi, va sfatuiesc sa nu incercati heringul ala murat, credeti-ma pe cuvant!).

Pentru o lectura aprofundata despre Stockholm si Suedia, recomand acest blog.

Uite mai jos un top cu 7 locuri de vazut in Stockholm, daca ai putin timp la dispozitie sa il vezi:

  1. Vasa Museum – asta e vasul original care s-a scufundat acum vreo 300 de ani la doar 3 km de tarm. Suedezii au construit o flota de vase cu motivul sa cucereasca Polonia. In muzeu este expus in intregime vasul, lumina si temperatura e adaptata in asa fel incat vasul sa fie cat mai bine conservat. Aproape 95% din vas e ala original. Cand il vezi iti dai seama ca era prea greu pentru a face face unei calatorii pe mare: PREA multe ornamente din lemn, desi frumoase si impunatoare, au incarcat inutil vasul. Pentru mine a fost cea mai tare chestie din Stockholm!

vasa museum1

_DSC0019

 

 

 

 

 

_DSC0094

Osemintele echipajului scufundat

  1. Skansen Foundation – un fel de Muzeul Satului, varianta suedeza. Se intinde pe cateva hectare bune, ajungi acolo trecand printr-un munte cu ajutorul unei scari rulante (de dimensiunea alora din metroul de la Londra sau Roma) si ai parte de o gramada de casute traditionale, din diferite epoci. Pe langa asta poti vedea un mic parculet cu reni, foci si alte animalute dragute. Mi-a placut mult si aici. In centru au un mare shop de suveniruri, dar atentie, preturile sunt cam piperate.

_DSC0005

3.Gamla Stan – oopa Gamla Stan! Centru Vechi al Stockholmului, trebuie sa traversezi un pod ca sa ajungi la el (e pus pe o insula, o fi ceva strategic?) Mi s-a parut ca seamana cu centrul vechi al Romei: stradute mici pietruite, usi vechi mici din lemn si multe case vechi lipite si vopsite in portocaliu.

_DSC0379

Intrarea in Gamla Stan

_DSC0403

4.Fjallgatan Viewpoint – un punct de belvedere asupra orasului, merita sa veniti aici ca sa faceti poze panoramice misto. Nu am putut sta prea mult pentru ca era foarte frig (deh, am fost in Ianuarie) dar vara in mod sigur este mult mai placut, asta daca nu e plin de turisti chinezi cu selfie stick-uri!

fjallgatan viepoint1

Fjallgatan Viewpoint

5.Palatul Drotthingholm – Face parte din Patrimoniul UNESCO si a fost construit in secolul XVII, in stil baroc. Ca orice palat, este o cladire impunatoare ce reprezinta resedinta regelui (in aripa sudica), restul palatului fiind destinat turistilor, iar in spatele lui are o gradina imensa, in stil baroc cica, unde regele si regina probabil ca isi fac siesta.

_DSC0558

_DSC0560

_DSC0576

Si o lebada langa palat

_DSC0584

Intrarea in Gradina

_DSC0595

Vedere din gradina catre palat

6.City hall (Primaria) – arata in mare fel! Am aflat ca aici se tine banchetul de dupa decernarea premiilor Nobel, tot aici este si restaurantul cu acelasi nume (preturi piperate). Cladire impunatoare din caramizi maro, curte interioara frumoasa si cu iesire la rau. E superb dar mare atentie ce ghid va luati! Va recomand inside guide pentru ca au un orar strict si e foarte posibil sa aflati mai multe informatii interesante.

_DSC0265

_DSC0283

_DSC0293

  1. Gara Centrala – e altceva fata de Gara de Nord, normal! J Mi-a placut si aici, e mai curat si, la fel, un loc misto unde poti sa faci fotografii. E cea mai mare gara din Suedia si a fost deschisa in anul 1871.

_DSC0257

central station2

_DSC0365

Shopping street (unde s-a intaplat tragicul accident cu acel camion 😦 )

