Etichete

, , , ,

In vara am mers cateva zile la Roma. Cu totii stim ca Italia inseamna paste si inghetata. Asa ca am testat si eu pastele si inghetata lor. Bineinteles ca italienii au mult mai multe retete de mancaruri care mai de care fistichii si delicioase, dar in scurta mea excursie am reusit sa testez cateva feluri de paste, putina pizza si inghetata.

La capitolul inghetata eu nu ma pricep foarte bine pentru ca nu imi place chiar atat de mult inghetata incat sa testez si sa descopar arome noi si alte chestii. Nu m-a dat pe spate, asta e clar! O supriza placuta a fost in Bucuresti, la Cremeria Emilia. Cea mai buna inghetata pe care am mancat-o pana acum!

In schimb la capitolul paste lucrurile stau altfel: pastele au fost delicioase! Sa ne intelegem de la inceput, eu nu am testat paste in cel putin cinci restaurante, ci doar la doua, cu toate ca trebuia sa fie trei dar am renuntat la unul si am mancat de doua ori in acelasi loc. Atat de bune au fost pastele la Pastasciutta! Am mancat de doua ori acolo si as fi mancat zilnic, pentru tot restul vietii mele. Mi-a placut mult faptul ca le preparau ei acolo asa ca am putut vedea cu coada ochiului procesul “elaborat” de fabricare. Aveau doar 7 feluri de paste, dintre care am incercat vreo patru (am fost 2 persoane asa ca am ciugulit si din alta farfurie :D).

img_20160820_191626042

Nu pot sa fac un clasament, toate mi-au placut. Nu o sa intru in subiectul tipurilor de paste puteti arunca un ochi pe site-ul lor daca vreti sa vedeti meniul.

Intotdeauna am crezut ca pastele italienilor reprezinta un preparat de-al lor dar m-am inselat. Am auzit la Food Bloggers ca cica pastele provin de fapt din Asia asa ca am facut un mic research.

Am descoperit ceva ambiguu: pastele ori provin din China (taiteii lor de orez probabil stau la baza pastelor?) ori de la arabi si chiar de la greci.

Cea mai cunoscuta teorie este scrisa in ‘Macaroni Journal’ si se spune ca Marco Polo ar fi adus pastele in urma calatoriei sale in China, dar aceasta teorie ramane la stadiul de supozitie pentru ca pastele deja existau in Italia.

Se mai spune ca acestea au fost aduse in Sicilia in urma anexarii insulei de catre arabi in secolul IX. Se mentioneaza in diverse scrieri despre modalitatea de preparare a pastelor prin fierbere si totodata italienii au invatat de la arabi cum sa conserve pastele prin uscare. Aceste lucruri au avut un impact imens asupra bucatariei italienesti.

De la Grecia si Roma antica vin iar cateva teorii ce sustin existenta pastelor in bucataria lor. Laganon este un preparat tipic grecesc dintr-o foaie subtire de aluat, probabil lasagna in vremurile noastre sau taitei foarte lati? In orice caz, modalitatea de preparare era diferita: aceste foi subtiri se coceau pe pietre incinse.

Pe scurt istoria pastelor este una alambicata iar pentru mai multe detalii, puteti citi aici.

In  concluzie, pentru a intra in asentiment cu toti iubitorii de paste:

„In heaven, after antipasti, the first course will be pasta.” Steve Albini

