Etichete

, ,

  1. Motivul pentru care am ales Roma

Simplu: am vrut o vacanta ieftina in afara tarii, axată pe un city break într-o zonă culturala. Roma mi-a răspuns la toate intrebarile astea.

  1. Cu cat timp inainte am ajuns sa caut informatii despre vacanta?

Destul de devreme, chiar cu vreo 3-4 luni inainte, dar nu va inchipuiti sa stateam cu ochii lipiti in calculator pe Trip Advisor. Nicidecum. A fost o decizie luata intr-un timp mai indelungat pentru ca nu stiam exact ce vreau.

Prima cautare a fost chiar putin penibila: Unde sa calatoresti ieftin in Europa?

Apoi incetul cu incetul am inceput sa citesc bloguri si site-uri de travel:

Si multe altele dar nu o sa le enumar pe toate.

Incet incet am inceput sa imi fac o idee cu ce vreau, am inceput sa caut cazare dar nu imi conveneau conditiile raportate la pret asa ca am decis sa apelez la o agentie, Tui Travel. Mi-am luat biletele de avion, cazarea si asigurarea si dupa am stat linistita. Bineinteles ca dupa aceea am facut ca multi altii si mi-am descarcat aplicatii pe telefon, dar s-au dovedit inutile.

Cu trei zile inainte de plecare am inceput sa imi fac itinerariul pe zile cu recomandarile de rigoare la restaurante de pe Trip Advisor si sa-mi notez in carnetel variantele gasite, apoi mi-am cumparat bilete online la Vatican Museum de pe site-ul lor (pentru 2 persoane a costat 40 EURO) si mi-am facut formalitatile de check-in la zborurile Ryanair cu o zi inainte.

La aterizare, dupa socul dat de caldura sufocanta , am mers la ghiseul de unde am cumparat Roma Pass, ce vine intr-o mapa draguta, in care se afla cardul propriu-zis, o harta, un carnetel cu un scurt Ghid si mici cartonase cu evenimentele din oras (pretul unui card Roma pass de 72 ore a fost de 38 EURO)

Nu o mai lungesc mult asa ca jos veti gasi itinerariul pe zile efectuat in perioada 18-21 august:

 

Ziua 1. Plecarea din Bucuresti – Roma – Colosseum- Fontana di Trevi – Columna lui Traian – Forurile Imperiale – Piata Spagna

Zborul a fost ok, foarte mici turbulente dar nimic serios.

Am ajuns la Roma: o caldura sufocanta ce ne-a gatuit toata vacanta. Dar ne-am descurcat cum am putut si am baut multi litri de apa  de la chiusmelele alea publice (am citit despre asta si apa este potabila, so no worries).

Bun, am ajuns dupa nspe mii de statii de metrou (apropos, am calatorit cu noul metrou infiintat in 2015 care nu are sofer :D) la cazare, Hotelul Best Western Torre Gaia. Nu am ce sa reprosez, camera si serviciile au fost cum trebuie. Micul dejun buffet l-am luat in fiecare dimineata la terasa hotelului, situata la partea superioara a acestuia, cu vedere panoramica asupra Romei. Un inceput minunat al fiecarei zi.

img_20160819_073905343_hdr

Asa se vedea fiecare rasarit de la balconul camerei de hotel

Dupa check-in ne-am intors in centru si am inceput vizitarea atractiilor dupa cum urmeaza:

  1. Colosseum-ul, arhicunoscut de toata lumea ca un amfiteatru in aer liber in care se luptau gladiatorii. Enorm de multa lume si am stat la coada pana cand am intrat, chiar daca am avut Roma Pass in care specificau CLAR ca nu trebuie sa stai la coada (teapa!). Monumentul istoric, prin configuratia si trecutul sau impresioneaza si “umbreste” Arcul lui Constantin (cel mai bine conservat arc de triumf ce dateaza din Roma antica).
img_20160818_174939214_hdr

Schita a Colosseum-ului in trecut

img_20160818_175902032

Arcul lui Constantin

  1. Forurile Imperiale: ruine, ruine si iar ruine, un fel de pagini de istorie deschise in fata ta.
  1. Fontana di Trevi: superb reconditionata, foarte frumoasa, dar o gramada de turisti! Efectiv nu puteai arunca un ban, la propriu, in fantana. Oricum nu aveam de gand sa fac asta.
img_20160818_193123739

Fontana di Trevi si „oceanul” de turisti

  1. Columna lui Traian: impunatoare, frumos intretinuta si fabuloasa deoarece stii ca acele scene de lupta reprezinta o particica din istoria razboaielor purtate cu dacii.

img_20160818_184525599

  1. Piata Spagna: considerata una dintre cele mai frumoase piete din intreaga Roma. Am fi vrut sa ne odihnim pe faimoasele scari dar erau inca in proces de reconditionare asa ca nu erau deschise publicului.

img_20160818_204558870_hdr

img_20160818_204532930

Scarile monumentale inchise din Piata Spaniei – #teapa

Cost intrari obiective: 0 (Colosseum-ul si Forurile Imperiale a fost gratuite pentru detinatorii de Roma Pass)

Unde am mancat: am luat ceva rapid de la o patiserie de langa Colosseum si cina la un restaurant de langa Fontana di Trevi.

img_20160818_201342003

Cina

Inapoi la hotel cu metroul. Apropo, statiile de pe linia veche a metroului sunt mult mai prost ingrijite decat ale noastre din Bucuresti. In schimb linia noua e misto, aerul conditionat care facea fata (nu ca la noi) era ca o recompensa dupa toata caldura din timpul zilei.

 

Ziua 2: Muzeele Vaticanului – Castelul Sant Angelo – Panteon  si Piata Navona

  1. Muzeele Vaticanului: ne-a ocupat destul de mult timp dar am fi stat toata ziua acolo daca nu ar fi trebuit sa vizitam altceva. Un singur cuvant am in minte: fabulos! Dupa ce vezi muzeele, nimic altceva parca nu egaleaza complexitatea si frumusetea acestora.
trip-to-rome-18-21-august-2016

Machete cu barcile traditionale din diferite colturi ale lumii

img_20160819_134710234

Mozaic pe o podea dintr-un Muzeu al Vaticanului – cam cata rabdare sa ai?

img_20160819_122922905

Celebra Scara in spirala

trip-to-rome-18-21-august-20161

Au chiar si-o mumie in muzee!

  1. Castelul Sant Angelo: e un mix de fortareata castel in opinia mea, initial conceput drept mausoleum, apoi transformat in castel pentru papi. Are coridoare secrete, capcane, camera impunatoare iar terasa de sus ofera o priveliste minunata asupra Romei.
img_20160819_171438731

Eu cocotata pe „terasa” castelului

sala-de-amor-a-lui-paul3

Sala de amor a lui Paul al III-lea. Whaaaat the…?

capcanele-papilor

Capcanele papilor din Castelul Sant Angelo – erau „indragiti” tare

  1. Panteonul si Piata Navona: Panteonul stim cu totii ca are o singura sursa de lumina sus (Oculus este numele pentru cei interesati)iar denumirea de Panteon inseamna templul dedicat tuturor zeilor. Piata Navona m-a impresionat cu acel obelisc deoarece este obeliscul lui Ramses al II-lea, descoperit in templul Zeitei Isis.
img_20160819_174948720

Piata Navona si obeliscul misto

Cost intrari obiective:

-Muzeele Vaticanului: 16 EURO/bilet

-Castelul Sant Angelo: gratis cu Roma Pass

Unde am mancat: cele mai bune paste la Pastasciutta le-am devorat, inghetata buna la San Crispino (cea mai buna inghetat ever nu e in Roma, ci chiar in Bucuresti, la Cremeria Emilia), o cafea buna la Sant’Eustachio il Cafe si cina la un restaurant de langa Panteon.

img_20160819_185157625

Inghetata de la San Crispino

img_20160819_184055364

Cafea buna aici la Sant Eustachio

 

Ziua 3: Basilica Papale di Santa Maria Maggiore – Basilica di San Pietro in Vincoli – Piazza Venezia – Piazza del Campidoglio – Muzeele Capitoline – Bocca della Verita – Cartier Trastevere – Catacombele San Callisto

Bisericile frumoase toate, foarte bine intretinute si cu intrare gratuita. Apropo, la toate obiectivele vizitate trebuia sa treci prin controale de securitate pentru ca stim cu totii contextual actual cu atacuri teroriste and stuff…

biserici-opulente

Biserici opulente

cutii-de-spovedanie

Cutii de spovedanie

Amuzant mi s-a parut faptul ca la Biserica Santa Maria Maggiore erau mai multe “cutii” de spovedanie, in mai multe limbi straine. Adica erau preoti pusi pe categorii, in functie de limba vorbita si iti spuneai acolo ofu’.

Piazza del Campidoglio: design-ul pietei este spectaculos si este o creatie realizata de Michelangelo, la indemnul lui Papa Paul al II-lea.

piata-lui-michelangelo

Piata Campidoglio

muzeele-capitoline

Muzeele Capitoline

Boca della Verita, un obiectiv cunoscut drept detector de minciuni. Nu mi-a placut. Era coada la poze: lumea venea, foarte multe cupluri si isi bagau mana in gura obiectivului in timp ce un nene facea poza. Nope, not for me.

boca-della-verita

Bocca della Verita

Cartier Trastevere: dragut, ne-am invartit printre stradutele sale pitoresti, dar…cam atat

cartier-trastevere

curtea-de-casatie-la-apus

Curtea de Casatie la apus

img_20160820_150040076

In Trastevere

Catacombele San Callisto: unul dintre cele mai frumoase obiective pe care le-am vizitat, pe langa Muzeele Vaticanului. Am avut un ghid care ne-a explicat care era treaba cu aceste catacombe. Pe scurt acestea sunt niste morminte in care depozitarea mortilor se facea pe etaje si se sapa in gresia usor casanta; vopselurile originale erau de origine vegetala si se ornamentau mormintele bogatilor iar picturile rezultate nu au fost niciodata restaurate; semnele simbol sunt peste tot, unul dintre cele mai importante fiind simbolul pestelui (denota epoca lui Iisus, sau zodia pestelui, Iisus a impartit poporului peste si paine pentru a le potoli foamea etc.).

Cost intrari obiective: Muzeele Capitoline 13 EURO/biletul, Catacombele San Callisto 9 EURO/bilet.

Unde am mancat: Pizzarium (nu prea bun, nu as recomanda), again Pastasciutta.

Suveniruri de la Eataly si din diverse tarabe intalnite pe drum.

img_20160820_190659361

Noua fiță in materie de genti

 

Ziua 4: Relax partial la piscina hotelului and back home.

img_20160819_080517042_hdr

Mic dejun copios

img_20160821_102816789

Apoi putina leneveala la piscina

lacul-albano

Si inapoi acasa. In imagine e Lacul Albano

muntele-cavo

Muntele Cavo

marea-adriatica-si-apusul

Si un superb apus deasupra Marii Adriatice

NEXT :

16947297009_2c090ddb95_b

Edinburgh

Sursa imaginii: Flickr

 

 

 

